PENGGUNAAN MEDIA DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA DI SEKOLAH DASAR
Abstract
It takes people who have an understanding of education to manage education. The educational process cannot be separated from human resource development. Education is an indicator of someone's quality. Apart from that, the media has an important role in education. The process of conveying a message from the message source to the message recipient through certain media is called communication, and occurs during the teaching and learning process. There are four main objectives of learning media, namely cognitive, emotive, attentional and compensatory. To improve learning outcomes and efficiency, educational media can also help in fostering relationships between teachers and students. The aim of this research is to describe how important it is for teachers to use learning media in mathematics. This research is a qualitative descriptive study. The research results show that it will be easier for teachers to teach and learn if they use learning media.
Downloads
References
Fitriah, M. (2018). Komunikasi Pemasaran Melalui Desain Visual. Yogyakarta: Deepublish.
Nurfadhillah, S., Wahidah, A. R., & Rahmah, G. (2021). Penggunaan Media dalam Pembelajaran Matematika dan Manfaatnya di Sekolah Dasar Swasta Plus Ar-Rahmaniyah. EDISI: Jurnal Edukasi dan Sains, 3(2).
Ompusunggu, V. D. K. (2022). Penggunaan Media Dalam Pembelajaran Matematika dan Manfaatnya di SMP Negeri 1 Paranginan. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan, Saintek, Sosial dan Hukum (PSSH). Vol 1. Medan: Mei 2022.
Puteri, J. W. (2017). Kemampuan Koneksi Matematis Siswa Pada Model Pembelajaran Conneted Mathematics Project (CMP). Jurnal Pendidikan Matematika dan Matematika.
Rohim, A., & Asmana, A. T. (2023). Pengembangan Media Roka'at (Roda Akar dan Pangkat) untuk Meningkatkan Kemampuan Reversible Thinking Matematis Siswa. MAJAMATH: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika, 6(2), 111-123.
Rohim, A., & Asmana, A. T. (2023). Pengembangan Media Roka'at (Roda Akar dan Pangkat) untuk Meningkatkan Kemampuan Reversible Thinking Matematis Siswa. MAJAMATH: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika, 6(2), 111-123.
Ruqoyyah, S. (2007). Kemampuan Pemahaman Konsep Dan Resiliensi Matematika Dengan VBA Microsoft Excel. Purwakarta: CV. Tre Alea Jacta Pedagogie.
Samudro, G. D., Shodikin, A., & Aini, K. N. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android Menggunakan Ispring Suite 10 Pada Materi Turunan Fungsi Aljabar. Jurnal Eksakta Pendidikan (JEP), 6(2), 161-169.
Udin, A. F., Arifin, Z., & Asmana, A. T. (2021). Efektivitas Model Pembelajaran RME Menggunakan Media Monopoli Matematika untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif pada Materi Peluang. INSPIRAMATIKA, 7(1), 46-59.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.